Vi fikk utdelt et tema der vi skulle lage 12 forskjellige reklamer til dette merkevaret ved bruk av de forsekjelllige dramatiseringskategoriene.
Dramatiseringskategorier:
1. Produktet i hovedrollenEksempel: L'oreal lanserer ny hårfarge
2. Produktet i bruk
Eksempel: Noen farger håret på noen
3. Problemet produktet skal løse E
ksempel: Grått hår
4. Problem og løsning.
Eksempel: Noen har grått hår og farger det bort
5. Resultatet
Eksempel: Resultatet etter farging
6. Sammenligning
Eksempel: Ufarget hår vs. farget hår
7. Opprinelse eller råvarer
Eksempel: Ny svensk forskning med nye tyske materialer
8. Testimonium
Eksempel: Justin Bieber anbefaler denne hårfargen.
9. Den aksepterrte overdrivelse
Eksempel: Med denne hårfargen vil du aldri være ulykkelig igjen
10. Den informative vinklingen
Eksempel: Består av *ingredienser*, forsking viser at ..
11. Analogi
Eksempel: Like sterkt som Rapunsels hår
12. Aktualitet
Eksempel: Nå som det går mot vinter og kalde tider er det lurt å bruke denne hårfargen fordi den beskytter deg mot...
Vi fikk temaet Kiwi, og jeg fikk i oppgave å lage eksempel til problem og løsning, resultat og sammenligning :)
Litt vanskelig å lese, men det første er sammenligning, før og etter Kiwi (som foksuerer mye på frukt og grønt, spesielt å fjerne momsen) der vi ser en overvektig person vs. en sunn person.
Neste bilde er et resultat etter at man har fjernet momsen, noen som har blitt veldig sunne og har råd til å kjøpe treningskort på et studio. "Superster med Kiwi".
Siste bildet er problem vs. løsning. På dette ble det mer et bilde av resultat, så jeg burde hatt med ferie vs. ferie. Altså ferie uten kiwi og ferie med kiwi (dårlig vs. god ferie). Det står uansett "med kiwi har du råd til en eksotisk ferie" også med slagordet én krone her, én krone der.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar